[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
Модератор форума: Jery  
Форум » Knights and Merchants: Remake » Технические проблемы, ошибки и баги » Актуальные планы и баги r2411 (и прогресс в их решении)
Актуальные планы и баги r2411
KromДата: Воскресенье, 06.11.2011, 13:23 | Сообщение # 1
Воитель
Группа: Супер Модераторы
Сообщений: 2526
Награды: 25
Репутация: 153
Статус: Offline
В этой теме я планирую выкладывать наши краткосрочные планы и баги которые мы решаем в последней демо r2411:

+ Shorted "teamname %s" in lobby for PL locale
+ Replace the "Fast Scrolling" checkbox with a slider
+ Often warrior voices and other sounds don't play due to poor prioritizing of the available soundcard slots
+ Сообщение "Ждем игроков" часто не появлялось, и игра просто замирала на время
+ Arrow keys would not scroll the map when opening menu with a TKMEditBox (e.g. chat) until you close the menu
+ Лесорубы стали выбирать сажать или рубить деревья более равномерно
+ Exporting the Sounds produced corrupt files rather than the correct sounds
+ Доски и камни не доставлялись на стройку склада если были заблокированы в первом складе
+ Animals would often not appear in multiplayer games because they were set for a player which was unused
+ Анимация сбора винограда не показывалась
+ The color range on the pings now more accurately reflect the amount they will effect the quality of the game.
+ Воины при выходе из казарм не всегда группировались
+ Ошибки "Range check erorr" при использовании нескольких мониторов
+ Multiplayer chat only scrolls down when you are at the bottom, making it possible to read old messages without it jumping back
+ Warriors group memberswould not appear if there was a rock or something under them. They now appear on the closest walkable tile.
+ Использование казарм рядом с краем карты приводило к ошибкам
+ Лучники могли стрелять дальше максимального расстояния по движущимся целям
+ Make market interface less confusing by showing number of wares that will be taken/given
+ Лучники могли стрелять по своим если движущаяся цель шла навстречу
+ Lobby with player 1, AI, player 2. Player 1 quits, player 2 becomes host and removes AI. Player 2 can now kick himself and other strange bugs
+ Workers stuck and cause a crash on a building sites that become too sloped during construction (e.g. bottom left iron mine in The Northern Province)
+ Снято ограничение 255 на оружие в казармах
+ Disconnected players names should be striked through in in-game player list [Added Strikethrough property to TKMLabel]
+ +# in house stats would not disappear when the plan was destroyed by an enemy
+ Редкая ошибка "Opposite vertex in use at (X,Y)" во время сражений
+ Rare "Range check error" caused by trying to catch a dead or dying fish
+ The game will start with the language you used in the installer
+ Map with empty DAT file would crash the game upon opening in MapEd or Game
+ Farmers and other resource gatherers should exclude tiles from the search when there is another unit mining at that loc
+ Entering more than 255 messages in the chat window would cause a "range check error"
+ Someone joining your lobby as you click start (while loading) gets an invalid state and server times out
+ Multiplayer needs goals and victory/defeat overlays same as singleplayer
+ The ugly diagonal roads cheat no longer works, you have to connect them properly
+ Mission 3 of TPR was impossible to win due to incorrect handling of goal type 6 (military buildings and troops)
+ Sometimes multiplayer chat would not open when you clicked it
+ Farmers would always prefer cutting corn over sowing
+ Confirmation for quitting multiplayer while waiting for players should be harder to hit by accident
+ There is a message to say you were kicked, rather than just "Server stopped responding"
+ Soldiers will no longer sometimes be pushed out of the way by enemy citizens/bowmen instead of attacking them
+ New maps should not start with random trees as that is just annoying (just grass with slight height variations)
+ Crash "ELocError: fCommander.IsDeadOrDying" due to warrior leaving the barracks linking to a dead warrior from a nearby battle
+ Players could cheat in MP through F11 menu by viewing CanWalk map overlays
+ The player's typed message and existing messages from the lobby chat will be copied to the in-game chat when the game starts
+ Iron/gold mines should not raise the construction site because of the mountain when "flattening" it
+ Multiplayer replays do not sync FOW so get mismatches
+ Improved the direction selector and fixed issues with some directions being harder to select
+ When the dedicated server crashes it will log the exception and restart the server automatically
+ Scouts fight each other for too long, upto 15min, where's in KaM that more of 50sec at most (fixed by modifying HP restore rate)
+ Some gold/iron mine positions could not be built although they were flat enough (for example: Land of Hills bottom right position)
+ Woodcutter would sometimes ignore certain trees and never chop them
+ AI does not feed warriors unless it is the commander that is hungry
+ Some texts don't fit in the left panel (e.g. "Preparing house area")
Farmers and woodcutters should still plant when they have 5 resources in stock, just not cut
Resource harvesting and deliveries should use the actual walking route length (opposed to Radius)
Maybe archers attacked by archers should not try to walk towards enemies
Enemies begin to fight back when arrows are shot, not when first arrow hits the unit
? Warriors should resume interrupted orders after a fight
The bottom row of the map in the KaM Editor (not Remake) always has height=0, meaning there is an ugly cliff there on some maps (e.g. Bannockburn) [Krom]
KaM Editor lighting algo should be updated to match Remake better [Krom]
Make houses highlight red when about to erase them as trees/units do (in MapEd)
Replays sometimes end up with a mismatch while watching them, cause unknown
AI attacks make the game lag (by using too much CPU in pathfinding ?). Vortamic is especially bad.
Campaign flags have a colored square around them when selected [Krom]
Sometimes render order is wrong, using the X/Y values of the sprite gives bad results in some cases
Path finding looks odd sometimes, dodging sideways to avoid a unit that is no longer there
Remake may be too random at battle results, too much depends on luck (test battle map outcomes with various RandSeed)

Dots and lines displaying on tile edges [Krom]
Colored rectangle below cursor
See-through hills (lighting flaw)

Новый фичи:
+ Изменяемый размер чата в игре
+ Adjoin map desciption and map selection in lobby - they serve the same purpose
+ Dynamic settings for the server, so it can be changed without restarting
+ Shuffle option for music
+ Map name and game time displayed in the Server Details
+ Allow to hide ingame chat/messages by clicking on chat/message button again or pressing Esc, show chat by pressing Enter
+ Кнопка "готов" в лобби теперь переключает между состояниями и блокирует изменения стартовых настроек
+ Вывод статистики всех игроков после сетевых сражения
+ Добавление ресурсов в 3й и последующие склады и казармы во встроенном редакторе карт (обратно несовместимо с КаМ)
+ Show formation count in MapEd UI
+ Multiplayer games automatically reconnect and continue when the connection is lost
+ New command "!ADD_WARE_TO <HOUSE_TYPE_ID> <HOUSE_NUMBER> <WARE_ID> <QUANTITY>" to add a ware to any house
+ New command "!BLOCK_TRADE <WARE_ID>" to disallow certain trades
+ A variety of game speeds possible through different keys (F5 = normal, F6 = medium, F7 = fast, F8 = very fast)
+ Checkbox in the woodcutter's hut to stop him from planting trees
+ Make player info take the full width of the multiplayer lobby and move map info below
+ Clock showing the mission time
+ Enforced peacetime
+ Show coordinates in the map editor
+ Добавить флаги игроков в лобби, чтобы видеть кто на каком языке пишет
+ Shortcut keys (i.e. army controls) should be different in each language (English troops link with 'L', German with 'V')
+ Replay manager
+ Dedicated server outputs nicely formatted HTML/XML of the current status
Ask player in Game and in MapEd if he wants to Save before Exiting by Alt+F4 or [x]
Highlight commander in groups formation in UI
Double clicking a server should join it
Ctrl+C/V to copy chat messages with e.g. links or quotes
Edges of messages and other scrolls should be transparent so they look smooth
The story message on campaign map should fade between sides when you mouse over, rather than jumping
Multiplayer should have an option to send a flare (beacon) on the minimap to tell allies (or all players) about something.
Multiplayer mode could show the player's name above each group (flag holder) while some key is kept pressed
Возможность быть наблюдателем в сетевой игре
Закрытие слотов в сетевой игре
Make F8 smooth by speeding up the game clock, rather than processing multiple ticks at once
Scrolling around the map using middle mouse click, as in TPR
Кнопка увольнения юнитов, чтобы они шли в школу и пропадали (без возвращения золота)
Improved delivery queue system (take closest jobs, take wares out after going in, etc.)
256x256 icons for EXE (for vista/7/8 users)
Artistic brushes for MapEd (those that place random types of trees and/or decorations)
Fade music during campaign story screens (and other places?)
Поддержка разрешений 1024x600 (1280x720)
Speedup for multiplayer by all players selecting a game speed, and it chooses the minimum one (could be annoying)
Make player info take the full width of the multiplayer lobby and move map info below
Simple dedicated server form which lets you set the properties of the INI for the server and start it
Увеличить радиус обстела стрелкам на возвышенностях
Отображать радиус работы здания при его помещении на карту
Master server in MySQL and support multiple revisions at once
Colors for chat to highlight player names and whether it is team/all channel
Warriors should automatically engage enemies within 3-4 tiles (same in KaM and makes chasing down archers easier)
Changing teams in multiplayer: When joining a team the team members must "accept" you before it occurs. Leaving a team does not require acceptance. We need a "lock teams" option in the lobby for this to work.
Chat logs
Better full screen support (if you Alt-Tab out of the game from fullscreen, the game blocks your way and you can't easily use anything else)
Sort maps in SP and MP (building, building and fighting, fighting, co-op, players, mapsize, etc.)
Wares need to be taken out of the barracks for trading at the market
Block delivery flags for specific wares in the barracks (also evacuates that ware to another barracks if there is one)
Markups should only be visible on you and your allies screen, to stop people people ruining a multiplayer game by filling an enemy's base with road markups that cannot be removed (requires allowing multiple players to have a markup on the same tile)
Placing road in multiplayer should put a temporary fake markup (visual effect only) until the real one can be added to make it less confusing


Нашли баг в КаМ Ремейке? Отправьте отчет на с пометками, желательно на английском, в какой версии, что и когда случилось, приложите реплей или сохраненную игру в которой этот баг воспроизводится.
 
DIVДата: Воскресенье, 06.11.2011, 15:07 | Сообщение # 2
Гвардеец
Группа: Друзья
Сообщений: 1227
Награды: 12
Репутация: 59
Статус: Offline
Quote (Krom)
Mutltiplayer spectator mode, and ability for the host to close slots


Возможность стать наблюдателем и закрытие слотов - очень важные функции. Спасибо.

А когда ждать патч? smile


div@kamclub.ru
 
KromДата: Воскресенье, 06.11.2011, 20:06 | Сообщение # 3
Воитель
Группа: Супер Модераторы
Сообщений: 2526
Награды: 25
Репутация: 153
Статус: Offline
Где-то в районе декабря планируем. Как видите список внушительный и над всем надо работать

Нашли баг в КаМ Ремейке? Отправьте отчет на с пометками, желательно на английском, в какой версии, что и когда случилось, приложите реплей или сохраненную игру в которой этот баг воспроизводится.
 
andreusДата: Среда, 09.11.2011, 20:51 | Сообщение # 4
Sir James Vagabond
Группа: Администраторы
Сообщений: 3876
Награды: 21
Репутация: 391
Статус: Offline
Quote (Krom)
Добавление ресурсов в 3й и последующие склады и казармы во встроенном редакторе карт

отлично smile


 
KromДата: Среда, 30.11.2011, 09:40 | Сообщение # 5
Воитель
Группа: Супер Модераторы
Сообщений: 2526
Награды: 25
Репутация: 153
Статус: Offline
Почистил тему от лишних сообщений (перенес в новые темы) и в будущем тоже буду чистить!

Через пару минут обновлю список изменений. Обновление находится на стадии рассылки переводчикам. Если все пойдет хорошо, то через пару недель будет версия )


Нашли баг в КаМ Ремейке? Отправьте отчет на с пометками, желательно на английском, в какой версии, что и когда случилось, приложите реплей или сохраненную игру в которой этот баг воспроизводится.
 
dimasik468Дата: Четверг, 01.12.2011, 16:33 | Сообщение # 6
Дозорный
Группа: Заблокированные
Сообщений: 244
Награды: 2
Репутация: 4
Статус: Offline
Quote (Krom)
+ Лесорубы стали выбирать сажать или рубить деревья более равномерно

по поводу данного нововведения уже писал, Кром "почистил", но напишу еще раз...
Почему бы не сделать фермерам точно такую же более равномерную систему покоса/посева зерна? Ведь принцип их работы идентичен принципу работы лесорубов.

Добавлено (01.12.2011, 16:33)
---------------------------------------------
И вот в переводчике вбил "Farmers would always prefer cutting corn over sowing" и получилось что-то вроде "фермеры всегда предпочитают покос посеву", но они ведь в нынешней версии ремейка так и делают или я не понимаю что-то? Кром разъясни плиз


skype: dimask468 - добавляйтесь для совместных игр в KaM Remake
 
KromДата: Четверг, 01.12.2011, 16:48 | Сообщение # 7
Воитель
Группа: Супер Модераторы
Сообщений: 2526
Награды: 25
Репутация: 153
Статус: Offline
dimasik468, ЕМНИП это и исправили.

Нашли баг в КаМ Ремейке? Отправьте отчет на с пометками, желательно на английском, в какой версии, что и когда случилось, приложите реплей или сохраненную игру в которой этот баг воспроизводится.
 
Форум » Knights and Merchants: Remake » Технические проблемы, ошибки и баги » Актуальные планы и баги r2411 (и прогресс в их решении)
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск: